Sayfalar Hakkımda

09 Mart 2009

PATATESLİ KIRMA BÖREĞİ

Bu böreği kayınvalidemden öğrendim.Çok basit ve lezzetli bir börek.Evde yufkalarınız varsa yarım saat içinde börek hazır.Ben patatesli yaptım iç malzemesi size kalmış.Geçelim tarife;
MALZEMELER:5 yufka
1 çay bardağı sıvıyağ
üzeri için;1 yumurta,5_6 kaşık yoğurt ve l yemek kaşığı kadar sıyağ ve tuz
İÇİNE:4 orta boy haşlanmış patates
100 gr kıyma,1 büyük soğan,1 kaşık salça ve baharatlar
YAPILIŞI:
Öncelikle soğanı yemeklik doğrayın ve az sıvıyağda pembeleştirin içine kıymayı ekleyip kavurun,salçayı ekleyin ve haşlanıp rendelenmiş papateside ekleyerek az kavurun, baharatlarını ekleyip soğutun.Yufkayı tezgaha yayın ve fırça yardımıyla az sıvıyağ sürün,iç harcını yufkaya gelişigüzel serpiştirin ve karşılıklı uçlarını büzüştürerek ortada birleştirin ve bıçakla 4 Parmak aralıklı kesin ve yağlanmış tepsiye dizin.Yufkalara aynı işlemi yaparak bitirin ve 200 derecelik fırında pembeleştirin.Diğer tarafta yumurta, yoğurt,tuz ve sıvıyağı çırpın pembeleşen böreklere sürün ve fırına tekrar koyarak harç kızarana kadar fırında tutun.Sıcak olarak servis edin.AFİYET OLSUN...........................

8 yorum:

edayurt dedi ki...

selamlar canım-güzel görünüyor börekler ellerinize saglık.iyi haftalar diliyorum canım sevgiler
www.yemekkahvekokusu.blogcu.com

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

muhteşem ötesi, patates ve kıyma ikilisi harika olur. ellerine sağlık:)

eviminnuru dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

merhaba canım patetes böreğe çok yakışıyor elıne sağlık

Adsız dedi ki...

slm

börek çok leziz görünüyor ellerinize sağlık...

sevgiler

Adsız dedi ki...

harikasın canım,çok beğendim sen bu böreğe büzgülü veya pilili börek desen nasıl olur acaba sevgiyle kal

Unknown dedi ki...

BUGÜN BENDE İLK KEZ YOĞURT KULLANARAK BÖRWK YAPTIM VE BUGÜNE KADAR YAPMADIĞIMA PİŞMAN OLDUM HARİKA BİR KOKU SALIYOR MUTFAĞA ELLERİNE SAĞLIK BU TARİFİDE MUTLAKA DENİYCEM HEM PRATİK HEM LEZİZ TAM BENLİK...

made in funda dedi ki...

ezgiciğim nefis olmuş.böreğinden alabilir miyim!!sevgiler canım.