Sayfalar Hakkımda

28 Mart 2009

MERCİMEK KÖFTESİ


Mercimek köftelerini komşum Neşe için yaptım.Yapmışken çekip yayınlayayım dedim.
MALZEMELER:1 bardak kırmızı mercimek
2 pardak ince bulgur
1 demet taze soğan
yarım demet maydanoz
3_4 dal dereotu
karabiber,taze veya kuru nane,fesleğen,pulbiber,tuz
2 büyük soğan
1 er kaşık domates ve biber salçası
zeytinyağı,limon
YAPIMI:Mrecimekleri öncelikle yıkayın ve tencereye alarak üzerini 1 parmak geçecek kadar su koyun ve kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte yumuşayana kadar pişirin.Çok ezilmeyecek.Daha sonra içine bulguruve tuzu ilave edip karıştırın ve kapağını kapatarak bulgur şişene kadar ortalama 7_8 dakika bekletin.Diğer yandan tavaya yağı koyun ve robotta kıydığınız soğanları pembeleşene kadar kavurun,içine salçayı ekleyip çevirip bulgurlu karışıma dökün.İnce ince kıydığınız bütün yeşillikleri kenara alın. Bulgurlu karışımı geniş bir kaba alın ve salça iyicene karışana kadar yoğurun.İçine yeşillikleri ve baharatları ekleyip tekrar yoğurun ve limonunuda ekleyerek elinizde şekil vererek servis tepsisine alın.Servis ederken yanında marul yapraklarıda ekleyerek servis edin. ....................AFİYET OLSUN.......................

11 yorum:

susamcorekotu dedi ki...

mercimek köftesini çok seviyorum eline sağlık canım şifalar olsun sevgiyle kal

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

oooh ellerine sağlıkkk:))

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.birde yanında çay olacak süper olur.

made in funda dedi ki...

çok severim canım.eline sağlık..

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerie saglik canim. Iyi haftalar diliyoum.

lezzet sefasi dedi ki...

yaninada tursu da varmii immmm nefir olmus elinize saglik

Marifetane hobi dedi ki...

EN SEVDİĞİM KÖFTE ELLERİNE SAĞLIK CANIM BOL ACILI BİRDE TURŞU VARSA YANINDA DÜNYANIN EN GÜZEL YEMEĞİDİR BANA..CANIM GECENİN BU VAKTİ CANIM ÇEKMEDEN TEŞEKKÜR EDİP GİDEYİM.ALLAH RAZI OLSUN CANIM YORUMLARIN DESTEĞİN DUALRIN İÇİN İYİKİ VARSIN ARKADAŞIM HAYIRLI GECELER DİLİYORUM

Lezzet Gemisi dedi ki...

mmmmmmm... bayılırım mercimek köftesine. bizde de hafta sonu mercimek köftesinin akrabası vardı. kısır... :))))) çok leziz görünüyor canım. ellerine sağlık. iyi haftalar diliyorum. sevgiler....

serpilobakizi dedi ki...

bitanem ellerine sağlık ne zamandır yapmak istiyordum fırsat olmadı köftelerden iki üç tane aldım
haberin olsun sevgiler canım benim..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

yanına da soğuk bir ayran...oh mis gibi...ellerine sağlık canım,nefis olmuş

mutfaktakizaman dedi ki...

ugramayali neler olmus nelerrr ellerine saglik hepsi birbirinden guzel.Aslinda ugramadim degil ugrayamadim benim pc actirmiyordu sayfani ama basardimmm:)))
ay burda varken ben hazirciktan alsam olmazmi?yarin arkadaslarimla herhafta geleneksellestirdigimiz toplantimizi yani sohbet kazanimiz bende olacak oyuzdenn:))
hayirlihaftalar