Sayfalar Hakkımda

21 Mart 2012

PIRASALI GÜL BÖREĞİ



MALZEMELER
5 adet yufka
2 su bardağı süt
3-4 yemek kaşığı yoğurt
1 küçük çay bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
İÇ MALZEMESİ
1 demet ince pırasa
2 adet havuç
Maydanoz
1 çay bardağı sıvı yağ
Karabiber
pul biber
Tuz
Üzerine sürmek için 1 adet yumurta sarısı 
 YAPILIŞI
 Pırasalarımızı temizleyip çok ince  kıyalım.Havuçlarımızı rendeleyelim.Tencereye yağımızı ve havuçlarımızı alıp biraz yağda çevirelim daha sonra üzerine ince  kıydığımız pırasaları ilave edip yaklaşık pişirmeye bırakalım. Pişen pırasaların üzerine  tuz ve baharatlarımız ilave edip ocaktan alalım. kıydığımız maydanozu ilave edip soğumaya bırakalım.  süt, yoğurt, sıvı yağ ve yumurtamızı karıştıralım. Yufkamızın birini açıp harcı heryerine sürelim ve 6 parçaya bölelim.Böldüğümüz parçaların geniş kısmına iç harcımızdan yeteri kadar koyup rulo yapalım ve gül şekli verelim. Diğer yufkalara da aynı işlemi yapalım.Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize dizelim. Sıvı harcımız artmışsa içine bir yumurta sarısı ekleyip böreklerimizin üzerine sürelim. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırına verelim.Alt üst kızarınca fırından alıp servis yapalım..AFİYET OLSUN
Tarifimi catlak kafenin ev sahipliğini yaptığı etkinliğe gönderiyorum.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hoşgeldin baya uzun bir ara oldu ellerine sağlık çok severim pı
rasalı böreği öpüyorum.

çatlakkafe dedi ki...

BÖREK İÇİN SAĞOL CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER

mutfagabuyrun dedi ki...

pırasa da böreğe çok yakışmıştır canım.ellerine sağlık.harika olmuş.sevgiler.

mine dedi ki...

bizim evde pırasa çeşitleri o kadar çok yapılır ki artık saklayarak yapmaya çalışıyorum :) gül böreği de iyi bir yöntem ellerine sağlık

emelce yemek dedi ki...

Harika elinesaglik

ihlamurcum dedi ki...

Gül böreğinini bizde evde çok seviyoruz , ben daha çok kıymalı ya da patlıcanlı yapıyorum.Bu da hoş fikirmiş.

Marifetane hobi dedi ki...

28 MART-28 NİSAN tarihleri arasında

http://www.marifetane.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...

Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...

Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)

Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Marifetane (Elif Hatice) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp

http://www.marifetane.com/ adresimde yayınlayacağım :)

Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM
:)
MMM HARİKA OLMUŞ.
BANA DA BEKLERİM..

Lalique dedi ki...

mutlu pazarlar

www.benimblog.com/lal

Börek Tarifleri dedi ki...

başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler