Sayfalar Hakkımda

08 Ocak 2012

SEBZELİ TARHANA ÇORBASI

MALZEMELER:
1 su bardağı tarhana (ılık suda 10 dakika bekletin)
3 çiçek karnabahar (az haşlanmış)
1 orta boy patates
1 yemek kaşığı karışık salça
1 çay bardağı süt
10 yaprak taze nane
2 diş sarımsak
arzuya göre karabiber
2  yemek kaşığı sıvıyağ
üzeri için tereyağı ve kırmızı toz biber
YAPILIŞI:
Sıvı yağı tencereye alın ve salçayı ekleyerek karıştırın, üzerine beklettiğiniz suyuyla beraber tarhanayı, haşladığınız karnabaharı ve suyunu, sarımsağı, rendelenmiş patatesi, taze naneyi ekleyin ve  kaynama aşamasına gelinceye kadar karıştırın. Patates ve karnabahar iyicene pişene kadar kısık ateşte kaynatın.Kıvamına göre sıcak su ilavesi yapın. Daha sonra blender dan geçirin tuzunu ve karabiberini , sütü  ilave edin  ve birkaç dakika daha kaynatın ve en son üzerine  tere yağında yakılmış kırmızı biberi ilave edin, servise hazır... AFİYET OLSUN.....

BAHARATLAR VE SALÇA İLAVESİNİ YAPIM AŞAMASINDAN ÇIKARIRSAK BEBEKLER İÇİN DE MÜKEMMEL BİR ÇORBA OLABİLİR....

7 yorum:

Unknown dedi ki...

hmm nefis görünüyor çok severim tarhanayı sıcak sıcak , Ellerine sağlık:)

eviminnuru dedi ki...

ben benim afacanlara bebekken çok yedirirdim şimdi hiç yemek istemiyorlar :(
halbuki nekadar vitaminli...
ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Canım günaydın soğuk günlerin baştacı
çorbadır ellerine sağlık sevgiler.

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

tarhana çorbasını alışılmışın dışına taşımışsınız çokta güzel olmuş ellerinize sağlık afiyet olsun

mutfagabuyrun dedi ki...

bugun o kadar çok çorba gördümki bloglarda canım istedi.ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.çok ta severim tarhanayı.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...

ihlamurcum dedi ki...

Tarhana çorbası için çok değişik bir tarif, denemek isterim.Ellerinize sağlık